Hybride aankoop

De aankoop van een (nieuwbouw)woning is een grote stap én een grote investering. We begeleiden je daar graag bij!

We leggen je uit wat het betekent als je bij Helm & Heus Nieuwbouwmakelaars een woning gaat aankopen.

Om te beginnen hebben we een tijdlijn voor je uitgewerkt waarin alle stappen van jouw klantreis staan. Deze komt ook tijdens je aankoopproces aan bod. Je kunt hem hier raadplegen.

Onze dienstverlening aan jou

Wij hebben heldere doelen bij onze dienstverlening aan jou als koper. We willen jou:

  • Zorgvuldig informeren: over het project, de woning, de (on)mogelijkheden en de stappen die jij doorloopt in jou klantreis.
  • Ontzorgen: door een brede service aan te bieden. Advies over je financieringsmogelijkheden en/of de waarde van een eventueel eigen woning, behoren tot de mogelijkheden.
  • Antwoord geven: op je koopbepalende vragen
  • De kans bieden met ons te sparren als dat wenselijk is.
Het aankoopproces

Als je je inschrijft voor een nieuwbouwproject, en je krijgt een nieuwbouwwoning aangeboden, dan maken wij een afspraak met je.

We kunnen jou als klant op verschillende manier van informatie en advies voorzien. De manier waarop dit gebeurt, is afhankelijk van jouw wensen. Ook de keuze van een ontwikkelaar speelt een rol.

Het kopen van een woning is een serieuze zaak waar veel bij komt kijken. Helm & Heus Nieuwbouwmakelaars doet daarnaast ook graag haar best om het kopen van een huis tot een bescheiden feestje te maken. Want hoe vaak in je leven koop je een woning?

De optie en de gesprekken

Je hebt een optie gekregen op een bouwnummer in het project van je keuze. We kunnen, afhankelijk van de wensen, deze gesprekken op de volgende manieren verzorgen:

Live aan tafel:
Je hebt een aankoopgesprek. We informeren je uitgebreid over de woning, het project en beantwoorden je vragen.
Daarna volgt een optieperiode van circa twee weken. Na je aankoopbesluit, gaan we op kantoor met je aan tafel en bespreken de koop-aannemingsovereenkomst. Uiteraard heb je deze vóór het contractgesprek al digitaal ontvangen van ons. Je hebt hem doorgenomen en je vragen voorbereid. Tijdens het contractgesprek ondertekenen we de overeenkomst digitaal. De ontwikkelaar tekent ook elektronisch waarna de overeenkomst direct aan jou wordt aangeboden.

Online in een persoonlijk gesprek:
Je geeft er de voorkeur aan één, of beide, gesprekken online te voeren. Dit kan bijvoorbeeld via Skype. We plannen deze in als een reguliere afspraak en op het afgesproken moment brengen wij een videogesprek met elkaar tot stand. Op deze manier kun jij, op een plaats en tijd die jou past, in een persoonlijk gesprek met ons “aan tafel”.
Zowel het aankoop -als het contractgesprek kunnen op deze manier. Je ondertekent de overeenkomsten elektronisch via een gevalideerde link.

Live aan tafel & Online servicegesprek:
Je voert een uitgebreid gesprek aan tafel waar de overeenkomsten ook kort ter sprake komen. Nadat je eventuele vragen beantwoord hebt gekregen en je de overeenkomsten hebt doorgenomen, hebben we een kort videogesprek waarin je je laatste vragen beantwoord krijgt. De overeenkomsten worden je digitaal aangeboden en je tekent deze online met een gevalideerde link. De ontwikkelaar tekent ook elektronisch waarna de overeenkomst direct aan jou wordt aangeboden.

Animaties ter ondersteuning

Helm & Heus Nieuwbouwmakelaars heeft twee animaties ontwikkeld die jou informeren. Op deze manier heb je altijd een groot deel van de benodigde informatie ter beschikking.

Tot slot

Ongeacht of gesprekken “Live” of online plaats vinden, er is altijd ruimte voor persoonlijk contact. Via e-mail, telefoon, whatsapp of via het systeem beantwoorden we graag je vragen.

Helm & Heus Nieuwbouwmakelaars staat graag multimediaal voor je klaar!